Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Hot : [ Isu lynas ] adnan yaakob sudah terjatuh salahkan batu.. lawak!

Adoii rakyat pahang sebelum aku menyambung entry neh dengan perkara yang bersesuaian dengan tajuk aku nak bagitau korang tiga perkara dulu. Perkara tersebut ialah ;

1. Korang tahu tak sapa yang kaki tebang hutan simpan di pahang? Pergi check tengok.

2. Korang tahu tak laki sapa yang tengah pegang malaysia neh? Pergi periksa cepat.

3. Korang tahu tak sultan apa yang paling banyak bagi anugerah datuk? Jawapan simpan dalam ahti. Hehehe..

Okey sambung balik. Kalau nak tahu si adnan neh dah mengamuk sakan kat rakyat pahang yang dok protes isu kilang lynas neh. Memang lah wajar protes beb. Kalau aku di tempat mereka pun aku protes. Gila apa nak sehidup dengan tempat yang penuh radiasi? Risiko untuk mandul, anak cacat, merosakkan kesihatan tubuh badan adalah tinggi berbanding penduduk yang takde kilang lynas neh kawasan mereka. Korang baca neh dulu. Kenyataan dari adnan neh ;





Aku tarik keluar point penting kat sini ;

1. Adnan cakap bukan pahang [kerajaan negeri] yang luluskan lynas neh. So apasal nak marah2 kat dorang pula.

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

menteri besar pahang ka neh? menteri besar pahang punya jawapan ka neh? Awat kelakar sangat neh? 

Yang bagi tanah sapa?
Yang luluskan pembinaan kilang tue sapa?
Bukan kerajaan negeri ka? La tanah tue milik sapa? Kerajaan pusat ka?

Takde kuasa untuk lulus?
takde kuasa untuk tutup? apa nama? tutup? takda kuasa? Habislah rakyat pahang camne..

2. Adnan cakap pakar atom malaysia = lembaga perlesenan atom malaysia kasi lulus. hehehe..

Peh tue baca pula kat bawah neh ;



Arhh sudah. Pakar atom pula bersuara. Mereka tak kasi lulus pun kilang neh. La awat si adnan cakap AELB dah kasi approved? Mereka masih dalam perbincangan akhir. Belum bagi kelulusan muktamad. Dah tue adnan menipu ka wey?

Point penting ialah ;

1. Isu yang dibincangkan di sini ialah isu loji simpanan radioaktif. 

2. AELB cakap kalau lynas nak simpan kena ikut had yang ditetapkan mereka. Contohnya berapa banyak nak simpan dalam satu2 masa, dan berapa lama nak disimpan sebelum dihapuskan [dinyah] bagi menghilang mudarat kepada rakyat pahang.

3. Si lynas plak kata, mereka ada hak untuk simpan sampai bila2. Kerajaan dah bagi keizinan. Haitt.. kerajaan mana neh bhai? Kerajaan mana? Kang si adnan tue bising pula. Kalau kerajaan negeri pahang, memang sah2 lah kami boleh balun adnan yaakob. Tapi kalau kerajaan negara malaysia memang sah2 kami balun najib. Heheheheh..

4. Lynas kata sifar risiko kepada rakyat pahang. Maksudnya simpanan sisa radioaktif di loji tersebut sampai bila2 tidak akan terdedah kpd rakyat lah. Kiranya mereka nak cakap mereka mempunyai pelan aspek keselamatan yang cukup tinggi dan cekap. Heh. Sekali malapetaka datang macam jepun tue boleh ka nak elak?

5. Dan apa yang paling penting ialah lynas tetap akan teruskan project neh tanpa mengira apa2 bantahan. Amboiii apa yang kerajaan dapat sampaikan lynas boleh pijak rakyat pahang neh? Cuba kasitau sket.. 

Dalam erti kata lain, kerajaan main sembrono je lulus seme pembinaan kilang lynas di malaysia neh. Patutnya tunggu dulu. Selesaikan dulu satu persatu. Biar AELB check dan kaji butiran2 proposal lynas. Dah complete dan memenuhi piawaian AELB barulah proceed bina kilang. 

Bukannya rundingan tengah on, dalam masa yang sama, kilang pun terus dibina. Adoiiyaiii rakyat pahang nasib korang lah.. aku mmg sokong perjuangan korang tp aku taktahu lah kalau2 si adnan dan najib akan sokong korang ke tidak.

Ameno : Project belum semak habis, duit dah terima. Patutlah pun.



8 Affordable Beach Destinations For A Relaxing Getaway