Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

KD Kasturi? 470 juta? Duit rakyat hangus lagi ka?

Susulan dari artikel neh yang aku publish kat blog semalam, aku dapat yang neh menerusi inbox ;

kalu ko nk tau naik taraf lg masyuk dr beli kapal baru...& kalu ko nk tau, skg ni navy tgh naik taraf kapal CORVETE KD KASTURI kt boustead naval ship yard lumut. kos naik taraf sejumlah RM470 JUTA...dlm perjanjian mereka akan naik taraf 2 biji kapal skali dlm kelas corvete iaitu KD KASTURI & KD LEKIR. kd kasturi akan keluar dlm tahun 2013, manakala kd lekir akan masuk refit/SLAP hujung tahun/awal tahun depan...bayangkan 1 biji kapal kos dia RM470JUTA x 2??? sape yg untung??? kroni2 & kontraktor2 cina yg sapu semua tender tu...BUMIPUTERA dpt apa...??? lu pikirlah sendiri....kalu x pecaye, g tye sendiri budak2 navy / kontraktor2 melayu kt lumut tu.. ssshhhhhhhhh.......jgn ckp aku bg tau k. janji.....

Butiran pengirim email dirahsiakan. Dari pada apa yang aku tahu benda neh termasuk dalam rahsia TLDM. Dorang sebenarnya tak boleh hebah2kan isu dalam TLDM sangat. So kalau korang neh navy2 yang nak tulis komen yang negatif kepada kerajaan dan TLDM itu sendiri gunakan nick anom pun okey. Janji bagi info yang betul itu je.

Berhubung perkara di atas aku harap ahli parlimen PR boleh siasat betul ke tak betul naik taraf KD Kasturi menncecah rm470juta? Kalau ya adakah angka neh setimpal dengan hasilnya? Aku faham bukan murah yer proses nak naiktaraf kapal neh whorr.. tapi adakah hasil yang diterima = harga yang dikeluarkan = setimpal? 

Itu isu sekarang. Aku tak rasa dorang + aku mempersoalkan kerja2 dalam TLDM melainkan hanya mempersoalkan tentang ketelusan dalam proses naiktaraf kapal2 neh je. Hopefully jangan ada yang salah faham dan menonong melulu plak. Baca dan faham. Ini bukan tuduhan tapi pertanyaan dan mengharapkan siasatan. Wang rakyat yang dipersoalkan disini so rakyat berhak tahu. Sekian

Ameno : Perkasa lue taknak mengamuk?

Mahu Cuba Dapatkan IPHONE 6 DGN HARGA 418?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...