Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Bloggers umno padam gambar gadis yang konon nya diraba oleh anak lim guan eng.

Semua. 


Hampir kesemua blog umno yang siarkan gambar gadis tersebut telah delete gambar gadis yang konon nya diraba oleh anak lim guan eng dalam posting seks mereka. Dan aku ada perasan satu blog yang ament ayat dia selepas pendedahan identiti gadis yang konon nya telah diraba disebarkan. 


Mereka kata itu gambar hiasan. Okey. Gambar hiasan yang sama pada semua blog? Okey takpelah. Kalau gambar hiasan napa mereka buat posting macam neh?




Adakah entry di atas neh boleh membuatkan otak pembaca berfikir ;


" owhhh ini gambar hiasan saja. Saja blogger umno tulis buah dada nya dicabulnya oleh si pencabul." 


Owh.. ye? Bila kami nampak gambar macam tue maka kami akan terfikir bahawa ianya ialah gambar hiasan. Ia takde kena mengena pun dengan insiden dicabul walaupun perkataan neh berada di atas gambar gadis tersebut ;


buah dadanya dicabul oleh si pencabul


Dan sudah semestinya kami faham ia bukan gadis yang dimaksudkan walaupun gambar gadis neh yang disebarkan dalam pelbagai blog umno. Siap tutup mata dan bersebelah lagi dengan gambar anak lim guan eng lagi. Hurmm.. bagus. Hebat. Aku terpaksa puji alasan konkrit lagi munasabah yang diberikan oleh bloggers umno.


Malahan ada blogger umno yang bagi alasan bahawa tidak mungkinlah mereka akan siarkan gambar gadis sebenar yang dicabul oleh anak lim guan eng sebab nak melindungi gadis tersebut. Herm. Gadis yang benar2 dicabul tidak akan didedahkan manakala gadis yang tidak pernah dicabul didedahkan sebab nak melindungi maruah gadis yang dicabul sedangkan gadis yang tidak pernah dicabul tidak ada maruah yang perlu dilindungi? Herm. Satu lagi idea bernas dari otak bloggers umno.


Jangan salah faham. Anak lim guan eng tak perlu cabul sapa2 pun. Kalau dia nak, dia boleh dapat. Ini memang stail anak muda zaman sekarang. Benda neh normal. Aku perhatikan hanya bloggers yang rapat dengan papa gomo je menyiarkan cerita neh berkali2. Aku juga dapati tindakan papa gomo baru2 neh dilihat lebih banyak menjatuhkan bn daripada menaikkan bn. Herm. Aku terfikir satu benda tiba2. Heh


Opss sorry. Sebelum aku terlupa. Lihat gambar kat bawah neh ;




Owh watak baru ek? Ka gambar hiasan juga? Takut kantoi lagi ka? Heh


Ameno : hamsap fellow

Aziz bari kena gantung tugas.

What the hell is this?


BIAS nak mampos.


Takan bercakap benda betul pun kena gantung tugas? Bukan lah dia menipu ataupun memutarbelitkan fakta macam prof zainal kling tue. Dia cakap benda betul. Benda betul tue bukanlah menghina mana2 sultan ataupun institusi diraja.


Salah ke kalau dia cakap bahawa sultan berhak di dinasihat dan dikritik? Ada dia soh kita maki ataupun hina sultan? Takdak. Dia cakap pasal kritikan. Andai sultan buat benda yang didapati tidak patut dibuat oleh seorang sultan maka sebagai rakyat tak salah apa kalau kita kritik sultan. Bukan kita hasut suruh benci ataupun hina sultan. 


Jangan salah faham statement dia. Yang sebenarnya kritikan yang dimaksudkan disini ialah nasihat. Sebagaimana yang kita semua tahu sultan bukan Nabi. Hanya Nabi je maksum. Sultan tidak maksum. Kalau sultan itu maksum maka di bawah neh apa pula?
















Nampak? Kita kritik sultan itu bererti kita nasihatkan dia. Term nasihat itu sahaja dah memberikan persepsi dari buruk kepada yang baik. Takan benda simple macam neh pun pihak pengurusan UIA sibuk nak masuk campur? UIA sejak akhir2 neh seringkali buat keputusan yang bias dan berpihak. Siapa tangan ghaib yang mula merosakkan sistem pentadbiran di UIA neh? Hidup jangan jadi sochai dan machai boleh tak UIA?


Baca bawah ;


Bukan sahaja diberi surat tunjuk sebab, Universiti Islam Antarabangsa (UIA) juga menggantung tugas pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari sebagai pensyarah undang-undang universiti itu 
Malaysiakini difahamkan, perkara itu turut terkandung dalam notis yang dikeluarkan padanya daripada unit undang-undang UIA. 
Pensyarah paling kanan di fakulti undang-undang itu digantung bergaji sehingga notis selanjutnya dikeluarkan. 
Selain itu, difahamkan Aziz juga tidak dibenarkan memasuki pejabatnya di kampus Gombak ekoran kad aksesnya harus dipulangkan kepada pentadbiran universiti. 
Difahamkan penggantungannya itu akan menjejaskan lebih 100 pelajarnya daripada daripada peringkat sarjana muda hingga ke doktor falsafah (PhD).
Aziz berkhidmat dengan UIA sejak 22 tahun lalu. 
Sementara itu, dalam surat tunjuk sebab yang diserahkan tangan kepada Aziz, beliau dituduh "memberikan kenyataan yang bertentangan dengan kepentingan universiti". 
Aziz diberi masa sehingga 25 Oktober depan untuk menjawabnya.
Usaha Malaysiakini mendapat reaksi daripada bahagian pentadbiran dan pengurusan UIA setakat ini masih belum berhasil. 
Bagaimanapun, Berita Harian hari ini melaporkan sumber dari pejabat rektor UIA, Datuk Prof Zaleha Kamaruddin mengesahkan surat itu dikeluarkan pihaknya semalam.-mkini-


Ameno : Umno hina sultan takpe, kalau nasihat sultan baru salah kot. Heh.