Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Cadangan mengugurkan ISLAM dari parti PAS - Harussani.


Cadangan asal dibawa oleh perkasa yang diketuai oleh Ibrahim Ali. Takpelah dia nak mengONG-ONG, itu memang kerja normal dia. Tapi yang mufti perak ikut meroyan sekali dah kenapa? Alamak aii. Jangan lah buat orang lain rasa lue neh hampeh. 

Lue tue tarafnya mufti. Lue yang ada ilmu agama kemain tinggi nak bercakap macam perkasa tue buat apa? Bercakap bab salah guna islam sebenarnya kita sama kita dah sedia maklum siapa mereka2 tue. Menafikan ia bukan bererti ia tidak benar cuma termasuk dalam kategori mereka2 yang tidak boleh menerima hakikat dan kebenaran. Tue jek.

Sedih juga tengok sebagai mufti, lue membiarkan diri lue diperalatkan oleh pemimpin2 sesuka ahti mereka. Ka, ada kenyataan asal lue yang dispin2? Kalau ada jangan segan2 saman berita harian dan nafikan ia terang-terangan. Kalau lue tak nafikan ia lue pun sama jek macam ustazah mashitah dan jamil khir. Gunakan islam sebagai alasan untuk menutup kepincangan pemimpin. 

Sepatutnya islam digunakan ikut acuan dan norma yang betul. Acuan dan norma yang betul ialah setiap yang zalim, jahat dan buruk ada tempatnya. Begitu juga setiap yang baik, betul dan benar ada tempatnya. Jangan kelirukan orang lain. Nanti orang akan fikir bahawa owhh islam macam tue rupanya. Owhh islam macam neh rupanya. Itu pasal kita lihat ramai orang cenderung hina islam sebab apa? Sebab dorang salah faham disebabkan adanya mufti2 macam lue dan pemimpin2 macam umno.

Contoh kes yang mudah ialah cetakan akhbar bh di atas neh. Di depannya saat lue pongpang2 kutuk pas, dibelakangnya menyelitkan keputusan no ekor. Apa citer? 

Lihat kat bawah neh. Dengan muka dengan nama lagi. BOD mediaprima yang juga BOD NSTP yang juga memiliki BH online.



Seme mereka kecuali sorang ialah MELAYU + ISLAM. Kalau setakat buang iklan judi tue satu sen pun tak effect penjualan berita harian sebab apa? Rata2 yang beli BH ialah orang2 islam dan melayu. Aku tak pernah jumpa lagi orang2 cina dan india baca bh online. Dorang biasa baca the star, nstp atau paper bahasa dorang. Siyes.

Bab tue aku cadangkan kepada mufti perak. Toksah lah pak mufti dok bersembur2 air liur dok kutuk2 dan hentam pas sana sini. Simpan enegry tue g nasihat orang2 yang benar2 perlukan nasihat tersebut. Nak balon pas sekalipun balon atas isu yang betul. Neh ada ka mencadangkan majlis fatwa gugurkan nama islam dalam PAS? 

Heyy.. sejak bila majlis fatwa ada hak nak tentukan nama parti orang? Kalaupun ko benar2 nak gugurkan nama islam ko tengok dulu SIS - sisters in islam tue apa. Itu ko nak gugurkan, aku siap bentangkan red carpet lagi untuk ko. Memang terang lagi jelas pengikut2 dan ketua2 mereka tak berapa nak "ISLAM" walaupun guna nama ISLAM. Neh, PAS yang ko sibukkan. Apa, dah tak kerja berfaedah lagi yang nak dibuat ka mufti? Bai.



Sumber BOD nstp klik sini.

Sumber gambar bh : rakan facebook, klik sini.

Kenyataan penuh Mufti perak klik sini

Ameno : Yang taksub dalam berpolitik tak semestinya SESAT dalam akidah. Aku pun tak suka pengikut2 taksub tapi jangan pandai2 tuduh orang2 yang taksub berpolitik tue menyeleweng dari ajaran islam yang sebenarnya mufti weh.. taksub politik dengan taksub akidah.. ialah dua perkara yang jelas berbeza.

Does this video mean that we're racist? Wait, look closer…