Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ustazah Mashitah dah mengamuk pasal BERSIH 3.


Ustazah dah mengamuk. Boleh percaya ke seorang ustazah akan menulis macam neh? Neh ka cara penulisan seorang ustazah dalam kolum akhbarnya? Sejak bila ruangan agama menjadi ruangan politik? Kalau nak berpolitik terus terang sudey jangan gunakan pentas dakwah sebagai medan.


Sebenarnya tak salah sambil berdakwah sambil berpolitik apa seme. Ramai orang buat macam tue. Takde hal pun. Masalahnya ustazah neh kan dia tak mengaku dia neh berpolitik tetapi sebenarnya dia memang berpolitik pun. Maknanya dia nak masyarakat anggap dia berdakwah walhal terang lagi jelas kan dia berpolitik tue.

Aku dengar citer dia bakal calon. Kat mana? Titiwangsa kot. Apa pun tunggu lah bila senarai calon dah di umumkan nanti. Sekarang mari kita tengok apa yang seorang ustazah yang taknak mengaku dia sedang berpolitik bercakap pasal bersih 3.

Pada saya, ada empat sebab utama kenapa Bersih 3.0 diadakan. Pertama, pakatan pembangkang tidak bersedia hadapi PRU13. Walaupun mereka kata bersedia, hakikatnya perbalahan antara PKR, Pas, DAP dan beberapa parti pro-pembangkang di banyak negeri berhubung pembahagian kerusi agak meruncing. Mereka perlu lebih banyak masa untuk selesaikan kemelut ini. Bersih 3.0 bertujuan melambatkan PRU13.
Kedua, tekanan rakyat terhadap Kerajaan-kerajaan Negeri di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan kerana gagal mentadbir dengan baik. Rakyat di negeri-negeri pembangkang juga kerap berdemonstrasi menuntut janji-janji daripada pilihan raya dahulu ditunaikan sebelum membuat janji-janji baru. Bersih 3.0 adalah satu cara mengalih tumpuan kemarahan rakyat di negeri-negeri tersebut.
Ketiga, pakatan pembangkang tidak mampu menjawab dan menangani pelbagai skandal yang dihadapi pemimpin mereka. Pelbagai pihak, termasuk penyokong pembangkang sendiri, menuntut jawapan kepada hubungan Anwar dan isteri Azmin, Shamsidar serta orientasi seks Anwar.
Juga pembelian dan pemilikan saham jutaan ringgit oleh Azmin, kes khalwat Ustaz Badrolamin Baharon dan satu lagi kes seks dalam tandas membabitkan seorang pemimpin tinggi PKR, Mohamed Sabu dengan isteri kawannya, isu pembohongan Mohammad Nizar Jamaluddin, hubungan retak Datuk Seri Azizan Razak dengan beberapa Exconya sendiri, isu Abdul Hadi Awang tidak mahu bertanding dalam PRU-13, desakan supaya Nik Aziz Nik Mat letak jawatan dan kemelut pelantikan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang.
Sekali lagi, Bersih 3.0 adalah untuk mengalih perhatian rakyat daripada memberi tumpuan kepada isu-isu tersebut.
Keempat, populariti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang sedang meningkat. Program turun padang ke seluruh negara mendapat sambutan hangat. Sokongan kaum Cina kepada Ah Jib Gor dan dalam kalangan penduduk India semakin padu. Inilah yang menakutkan pakatan pembangkang. Penganjuran Bersih 3.0 bertujuan menyekat populariti Najib, tapi sebaliknya menjadikan rakyat bertambah mual dengan sikap pembangkang yang melampau.
Pendirian Naib Pengerusi DAP Senator Tunku Abdul Aziz dan bekas Timbalan Presiden Pas Nasaruddin Mat Isa mengenai penganjuran demonstrasi dan pemimpin bermasalah moral membuktikan bahawa kepimpinan pembangkang tidak sepakat. Saya juga bersetuju dengan seruan penganjur S Ambiga yang mahu polis ambil tindakan tegas terhadap mereka yang bertanggungjawab mencetuskan huru-hara pada Sabtu lalu. Sebenarnya, beliau merujuk kepada Anwar, Azmin dan dirinya sendiri.

Dia bercakap pasal pakatan rakyat. Bukan cakap pasal bersih. Dia neh pun sama juga macam kebanyakkan yang lain2. Taktau apa beza antara pakatan rakyat dan bersih. Dah penat diperjelaskan. Sampai satu tahap, kita juga akan merasa bosan.

Lepas tue dia bercakap lagi pasal isu2 seks. Yang dah lepas tah betul tah tidak pasal mat sabu tue pun dia ungkit2. Alahai. Baik ko citer pasal macam mana mak dan bapak ko main untuk dapatkan ko.. lagi bagus apa. 

Ungkit dan main lah isu2 lepas. Sorry, aku tatau kebenaran kes mat sabu tue oke, tapi kalau nak amek tahu pun buat apa? Benda dah lepas. Ko dan aku siapa nak bercakap pasal benda yang dah lepas kan? Betul tak? Itupun tak pasti lagi kesahihan nya macam mana. Tah2 fitnah. Lagi mampos nak menjawab karang. 

Bercakap pasal populariti najib konon. Nak bodek dan ampu je lah yang ko pandai kan ustazah? By the way, kalau najib glamer sangat apa kes keluarkan surat paksa arah ke program anjuran bien ek? Apa kes? Kata popular what.. perlu ke nak arah orang hadir apa seme?

kah kah kah


                                         Mashitah yang kita sayangi dah takde dah..

Ameno : Ustazah, nak join politik ngaku je lah. 

JUAL SEKALI, UNTUNG BERKALI2, DAPATKAN FORMULANYA DISINI