Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Anwar bapak puaka segala malapetaka.


Pakatan rakyat = membawa idelogi dan isu2 berkaitan permasalahan rakyat.

Barisan nasional = membawa isu2 err silap. Hanya bercerita pasal anwar, anwar, anwar.

kah kah kah

Lihat video kat bawah neh sat ;



Pengkhianat?

Kenapa seorang pembangkang diberikan label sebagai pengkhianat? Untuk rekod, kerajaan sebagai pihak yang mentadbir negara neh ialah mereka yang dilantik setelah memenangi pilihanraya melalui peti undi. Dan di malaysia, sesiapa pun boleh bertanding menjadi wakil rakyat mewakili apa2 parti yang dia sukai. Ataupun tidak mewakili apa2 parti. Terpulang.

Dan andai kata parti yang dia wakili itu tidak mendapat kerusi majoriti untuk membentuk kerajaan, maka dia automatik menjadi pembangkang bagi kerajaan ketika itu dan wakil rakyat bagi penduduk yang memilih dia. Dan bila dia menjadi pembangkang itu bermaksud dia sedang menjalankan amanah yang dia pikul setelah dipilih melalui peti undi juga.

Ini bermaksud ;

Pihak kerajaan yang mentadbir negara = dipilih oleh rakyat melalui peti undi.

Pihak pembangkang yang menyatakan pendirian yang berbeza dari kerajaan = juga dipilih melalui peti undi.

Sama2 dipilih menerusi peti undi bermaksud rakyat mempunyai kepelbagaian pendapat dan pandangan. So dari mana, siapa dan kenapa pula pembangkang diberikan label pengkhianat? Mereka dipilih oleh rakyat. Adakah rakyat yang undi mereka juga ialah pengkhianat?

Dengar sini. Cakap ikut hujah. Dan fakta mesti mao ada. Siapa yang buat sistem pru? Aku, rakyat ataupun umno? Ketika merdeka dulu, siapa yang setuju ikut sistem begini? Rakyat ataupun parti perikatan?

Oleh kerana sistem ini sendiri dipersetujui, diperkenalkan, dan diamalkan oleh parti perikatan dan umno, mengapa pula rakyat yang diberikan hak untuk memilih mana2 wakil rakyat yang mereka ingini, dinafikan hak mereka apabila wakil rakyat yang mereka undi dan pilih, digelar pengkhianat?

Faham tak situasi dia macam mana?

Ko buat sistem. Rakyat ikut sistem tersebut. Dan akhirnya, kami yang menurut peraturan pula dikatakan pengkhianat? Korang sedar ke tak sedar apa benda yang korang merepekkan tue hah?

BODOH NAK MAMPOS.

Maaf.

Aku dah cuba cari perkataan paling sopan untuk mengambarkan kebodohan dorang tetapi aku gagal. Aku terpaksa luahkan juga apa yang aku lihat.

kah kah kah

Dan yang aku paling rasa kelakar nak mampos tue ialah di awal klip dok pongpang2 bercakap mereka bertamadun la.. berperaturan lah.. habis tue kat bawah neh hapa hah?


Ini ciri2 orang yang hidup berperaturan dan bertamadun ke? Apasal aku tatau pun?

kah kah kah

No plat yang melakukan kegiatan terkutuk di atas ;



Polis cakap no plat tue tak wujud. No pendaftaran palsu. Dah bersiap sedia untuk buat kerja2 jahat rupanya. Hah tunggu apa lagi. Kasi letup la di belog yang dsai upah orang untuk simbah cat. Itukan memang perangai rasmi korang.

Nasihat aku simple jek. Nak suruh orang ubah undi dari pr ke bn, ubah dulu mentaliti dan cara korang berpolitik. Anwar ibrahim dan pakatan rakyat bebas dan berhak berkempen di mana sahaja. Sebab ia termaktub dalam peruntukkan undang2 dan berperlembagaan. Mereka tak lakukan perkara yang salah.

Kalau korang tak suka, jangan datang, jangan pergi, jangan hampiri dan jangan dekat dengan ceramah2 pakatan rakyat. Kaki ko, hak ko untuk melangkah ke mana sahaja. Tak pernah pula dsai dan pakatan rakyat desak or wajibkan kehadiran korang ke ceramah2 mereka.

Tak suka?

Jangan pergi la. Apa ko susah? Yang kacau majlis orang buat apa? Rosakan kenderaan orang lagi. Aku ingat kalau pakatan rakyat tak bersihkan limpahan cat merah setiap kali dilemparkan cat merah, confirm la bas tue dah bertukar warna dari putih jadi merah disebabkan buruknya perangai orang2 umno di setiap negeri2 yang pr jelajah.

So fikirkan. Fikirkan nasihat aku neh baik2. Nak suruh orang sokong bn, sokong umno tetapi gunakan kekerasan? Terima kasih. Putrajaya semakin hampir dengan dsai disebabkan korang. Well done.  

** Gambar telah dikemaskini.
8 Affordable Beach Destinations For A Relaxing Getaway

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...