Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Inilah senarai 20 orang yang terkaya di Malaysia.

Bagus.

Aku puji sikap JASA kali neh. Akhirnya mereka sedar dan akur betapa teruknya UMNO sehingga mereka terpaksa buat jadual kat bawah neh untuk mendedahkan betapa lemahnya umno dalam membina dan menjaga kepentingan orang melayu di malaysia.

JASA itu baik agensi nya.

kah kah kah


JASA tue apa ek?

Jabatan hal ehwal semasa. JASA neh ialah dia under rais yatim. Peranan dia lebih kepada bab2 propaganda politik. Buat isu then sebar. Buat forum untuk cybertroopers umno belajar bagaimana nak attack pr di media sosial. Buat super impose pun ada. Tapi aku takmo cakap pasal tue seme. Aku rasa ramai dah kot orang faham dan sedar peranan JASA di malaysia neh. JASA la sangat. 

kah kah kah

Baru2 neh depa ada terbitkan satu kertas kerja = buku panduan. Alasan kepada penerbitan tersebut ialah ;

Buku "Panduan Penjelasan Isu Semasa" ini disediakan oleh Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) sebagai panduan dan sumber maklumat untuk memberikan gambaran berhubung isu-isu semasa. Hal ini seterusnya dapat membantu rakyat memahami keadaan sebenar permasalahan yang dibangkitkan oleh kumpulan yang tidak bertanggungjawab yang cuba memanipulasikan fakta dan menyelewengkan kebenaran, agar rakyat terpengaruh sekaligus menanam perasaan negatif terhadap kerajaan.

Rujukan ;

http://www.jasa.gov.my/index.php/bm/media/koleksi-artikel/2-issues-explanation/705-panduan-penjelasan-isu-semasa.html 

Antara yang terdapat dalam buku tersebut ialah senarai orang terkaya di malaysia. Lihat kat bawah neh hah ;


Baca ayat yang depa tulis kat bawah tue. 

Daripada 20 orang terkaya di malaysia orang melayu HANYA tiga orang. Perkataan HANYA digunakan disitu bermaksud mereka nak highlightkan point hishh 3 orang jek melayu kaya yang masuk dalam carta. Sian melayu.

Kira2nya nak bagitau la sian orang melayu 3 jek kaya.. moh la pakat2 undi bn dan umno lagi. Jangan undi pr oke. Sian melayu. 3 jek kaya. Tue kesimpulan yang dorang cuba nak tonjolkan.

Tapi dorang pun silap besar juga. Dorang silap bila anggap rakyat malaysia bebal2 belaka. Kalau aku nampak benda neh depan aku dan2 kat situ gak aku persoalkan apesal 3 orang melayu jek yang kaya masuk dalam senarai kata umno dah tadbir 55 tahun? Napa 3 orang melayu jek yang dorang mampu kayakan?

Keh keh keh

Tue tak masuk lagi soklan maut. Apesal ketiga2 yang kaya tue ada kaitan dengan bn ek? Usahkata yang 3 melayu kaya raya tue seme dalam list 20 tue seme ada kaitan langsung dengan tak langsung dengan bn dan umno. Apa citer? Takde ke orang2 yang takde kaitan dengan bn dan umno kaya raya?

Dah le fakta pun tak lengkap. Patutnya taib terkaya mengatasi roberk kuok. Nama taib tak dimasukkan pula. Kecik ahti ketua menteri sarawak dibuat JASA. Apa pun tak boleh la. 

kah kah kah 
8 Affordable Beach Destinations For A Relaxing Getaway