Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Senarai penuh Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia 1959 - 2012.

Worrrr

Ini rupanya. Baru aku tahu. 



8 kali dipegang oleh Lim Kit Siang. Maksudnya mestilah dia seorang ketua pembangkang yang berkaliber. Patutlah ramai orang hormat dia. Dah lama rupanya jadi ketua pembangkang di Malaysia.

PAS pegang 4 kali.

DAP pegang 8 kali. Kesemua nya dipegang oleh LKS.

PKR pegang 2 kali. Laki bini. Wan Azizah dan kemudiannya DSAI. DSAI lebih berkaliber dari Wan Azizah dalam menjalankan tanggungjawabnya. Jangan marah ye kak wan. Kita cakap apa yang kita tengok oke.

SNAP pegang 2 kali. SNAP neh masih wujud lagi kah di Malaysia? Aku rasa macam tak pernah pula parti SNAP. Ka dia dah tukar kepada nama lain?

Dalam banyak2 tue pada tahun 1964 - 1971 takde sesiapa pun pegang jawatan ketua pembangkang. Aku tatau kenapa. Peristiwa 13 mei pada tahun 1969. So tak nampak connection disitu kenapa jawatan tue kekosongan.

Dan untuk tahun 2013 mungkin kita bakal menyaksikan Najib sebagai ketua pembangkang malaysia. Kalau korang nak tengok wajah najib terpampang kat situ jom la kita sama2 bantu BN untuk cipta sejarah. Kesian bien. Dorang tak pernah pun cipta sejarah jadi ketua pembangkang. Inila masanya nak tunjukkan kasih sayang kepada bien dan najib. Jalankan tanggungjawab kita. Hanya undi PR oke. BN takmo.

kah kah kah
Fulamak, ganjaran dia! Memang patutlah orang asyik cakap pasal Axiata Cup ni…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...