Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Video dan gambar penyokong BN kena serang pula tersebar.

Wow.

Lelaki ini ialah penyokong bn. Lelaki ini mendakwa penyokong pr baling batu kat dia. Jap. Korang tengok gambar dia sat.



Lelaki ini mendakwa tetiba2 je ada orang baling batu kat dia. Kalau korang baca di wall penyokong bn dorang cakap provokasi dicetuskan oleh orang pr. Tetapi jangan nak temberang la. Lelaki di atas dah menafikan kata2 pembohongan korang. Padan muka beb.

Konon nak menipu. Last2 member sendiri kantoikan.

kah kah kah

Lihat video kat bawah neh sat ;



Apa yang penyokong umno di atas nyatakan ;

1. Mereka berkumpul di kawasan ceramah PR.. untuk melihat apa yang berlaku. <== perbuatan yang menimbulkan provokasi awal sehingga meleret kepada pertelingkahan di akui sendiri oleh penyokong umno.


2. Mereka kata mereka ada buat program juga. Tapi bila dsai datang, dorang berkumpul untuk melihat suasana..

3. Lepas tue dalam suasana kelam kabut.. tetiba ada batu..

4. Saya dengar ada 2,3 orang yang kena... tapi tak seriyus la.. memang ramai yang kena batu..

Jap.

Lue ada program. Tapi lue tak proceed program lue. Lue tetiba pergi menyemak program orang lain. Maknanya program lue tak penting la kan? Kalau penting apasal lue tinggalkan program lue dan lue pergi menyemak kat program orang lain? Hehe.

Lepas tue dalam keadaan yang kelam kabut.. ada batu terkena kat kepala lue. Keadaan kelam kabut? Worr.. lue kata nak lue p tengok suasana je. So sepatutnya keadaan tue aman damai. 

Tapi kenapa pula kelam kabut der? Aku turun banyak dah program2 ceramah pr. Memang kalau setakat orang bn nak mai dengar ceramah, dorang memang alu2kan la. Pintu terbuka orang kata. Kalau mai provoke dorang akan buat benteng.

Dan biasa bila buat benteng tue la orang2 umno suka jadi panas. Alasan buat benteng tue sebab nak melindungi keselamatan orang2 pr dan bn juga. Jadi ini membuktikan bahawa suasana memang aman sehingga la lue orang sendiri yang kelam kabutkan keadaan ceramah di gombak malam tadi.

Saya dengar ada 2,3 orang kena batu tapi tak berapa seriyus arh.... lepas tue ramai plak yang kena batu. Der. Ramai ke atau 2,3 orang? Cuba la bagi komen tanpa melakukan pembohongan. Boleh tak?

Apa pun jika seriyus yang baling batu tue dari puak pr aku nasihatkan jangan buat benda bodoh. Biar je penyokong2 bn nak buat keganasan. Dorang akan rugi akhirnya. Dan kepada penyokong bn yang cedera, lue cedera itu satu hal.

Tapi lue jangan nak reka citer plak. Gua faham lue sakit tapi jangan gunakan alasan tue untuk melakukan penipuan depan tv3 malam tadi. Gua percaya lue mesti masuk tv punyalah malam kang. Citer yang benar sudah. Kalau lue berani le.

Lagi satu video dari side bn mengenai insiden malam tadi ;

 

Apa yang Datuk Megat Zulkarnain sebutkan di atas ;

1. UMNO ada program sendiri.. program taklimat pilihanraya.. kita buat di cawangan dan dalam masa yang sama bertentangan dengan program pr. Tak alu2kan dsai datang ke situ. Dan ceramah tersebut takde permit polis.

2. Datuk megat cakap dsai takde sokongan. Berceramah tempat kecik. Rakyat dah mula menyampah dan bosan dengan pr. Rakyat nak dengar apa yang boleh dibuat kepada rakyat. Bukan janji palsu. Bukan dogengan.

3. Provokasi awal dan serangan dicetuskan oleh penyokong pr.

4. Ucapan dsai berkisar pasal fitnah. Mengadu domba pemikiran rakyat di kampung tradisi. 

Jawapan.

Ko ada program sendiri ek? Oke. Orang yang ada program sendiri agak2nya dan tak nak buat banner kat bawah neh?



Faham tak?  Takpe. Meh aku ulang balik soalan aku. 

Ko ada program ko sendiri kan? Oke. Bagusla. PR mulakan provokasi kan? Oke. Aku anggap je la ko bercakap benar [pfftt]. Jadi banner di atas yang menulis kami warga kampung tradisi gombak balbalbala... menolak anwar ibrahim..blablabla.. tue buatnya bila datuk?

5 minit selepas penyokong2 pr cetuskan provokasi ek?

Ataupun 5 minit selepas program taklimat datuk tamat?

Ataupun 5 minit selepas penyokong bn berdarah dibaling batu?

Heh.

Ada program sendiri. Hadir disitu sebab ada program sendiri. Tapi sempat buat banner untuk kutuk program orang lain? Kelakar bhai, penafian lue. Nasib baik gua jenis teliti hujah lue. Buatnya gua terima bulat2 jadi la gua penyokong umno yang bebal.

Provokasi awalnya datang dari pr? Aik. Lue yang berkumpul depan tapak ceramah orang. Dan itupun orang lue sendiri mengaku. Lue yang menjerit2 macam hapa. Siap ada wanita dok menjerit2 di awal video di atas.. lue kata pr plak yang cetuskan provokasi? Kelakar la you all neh. Buat i tergelak je tau.

kah kah kah 

Jika dsai takde sokongan, takde kepercayaan orang ramai, lue akan serang dia kah? Contoh mudah. Lue buat ceramah. Tapi ceramah lue 2,3 kerat je yang hadir. Agak2 lue, lue akan serang tak ceramah orang yang takde orang nak dengar ceramah nya?

Gua ingat lue sendiri pun akan fikir sejuta kali. Buang masa je kot serang ceramah tak laku. Bukan kontroversi pun. Dapat penat dengan kutuk je. Setakat 3 orang dan kerusi je yang ada, apa bestnya serang ceramah seperti ini?

So lue faham kan gua nak sampaikan apa neh?

Tempat kecik ka tempat besar ka tempat sedang ka tempat begitu ka begini ka asalkan ia tempat asalkan ia boleh berceramah takde hal kat mana2 pun dsai nak masuk berceramah. Yang penting bukan jumlah / kuantiti / bilangan penduduk yang wujud disitu. 

Tetapi sejauh mana kempen kita boleh sampai kepada rakyat. Jika perlu masuk lubuk, masuk. Walaupun mungkin tak sampai seratus orang tinggal kat situ sekalipun asalkan kempen kita sampai kepada sasaran, kita kena pergi. Satu undi membawa perubahan besar. Apatah lagi seratus undi.

Jika bn rasa alamak aiiii tempat kecik pun dsai sibuk nak masuk. Confirm takde sokongan. Takpela. Lue bebas persendakan dan perkecikkan kemampuan pr. Gua takde hal. Orang2 pr pun takde hal. Sebab kita orang nya pegangan berbeza. Kita orang kalau boleh sampai ke dalam rumah orang nak masuk berkempen dan terangkan secara terperinci kenapa kena tolak bn. Tapi masa takde, kos lagi, kemampuan terhad tue pasal tak buat.

Jadi bn boleh teruskan strategi dorang menyerang ceramah orang, jika korang rasa itu boleh membawa undi masuk untuk korang silakanlah, kita orang akan teruskan dengan strategi kita orang berceramah kat mana2 tak kira tempat dan takde double standard sebab kerajaan yang adil itu memang dambaan seme orang tak kira la ko datang dari tempat kecik or besar, dari bandar or kampung. Bila sebut pasal adil seme orang mesti suka. Oke? Bai. 
The 13 Coolest Things To Have Ever Happened Onboard AirAsia Flights

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...