Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Gambar Najib Solat Hajat untuk kesejahteraan rakyat Malaysia.

Piem berhati baik.


Dia mahu rakyat malaysia sedar bahawa walaupun pas mendoakan bn KO, bn takan balas perbuatan itu. Sebaliknya bn akan mendoakan kesejahteraan untuk seme rakyat malaysia tak kira la sapa pun ko. 

Berikut antara isi kandungan doa tersebut ;


Umno mendoakan agar umat Islam dan seluruh rakyat di negara ini hidup dalam suasana aman, sejahtera dan bersatu padu.
Demikian antara kandungan doa yang dibacakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom selepas solat hajat di bangunan PWTC di sini, Jumaat.
"Kami mohon satukanlah hati-hati kami ya Allah...seluruh muslimin dan muslimat ya Allah...di utara, selatan, timur dan barat ya Allah. Kau tautkanlah ukhuwah dan ikatan sesama Islam ya Allah.
"Peliharalah negara kami ya Allah...peliharalah pimpinan-pimpinan kami ya Allah, peliharalah rakyat negara kami ya Allah, peliharalah raja-raja kami ya Allah," katanya.
Aku nak ucapkan terima kasih kepada umno kerana sudi doakan aku disitu. Aku berdoa agar doa umno mengenai ==> Umno mendoakan agar umat Islam dan seluruh rakyat di negara ini hidup dalam suasana aman, sejahtera dan bersatu padu..
DIMAKBULKAN.

Ini sebenarnya doa mendoakan kehancuran umno dan bn secara tidak langsung. Dan ia didoakan oleh orang umno sendiri. Ini bukti bahawa umno sudah mula memahami bahawa memang rakyat2 di malaysia ini tidak aman, tidak sejahtera dan tidak bersatu padu.
Pasti.
Sudah tentu kita hanya akan meminta sesuatu yang kita tiada dari Allah swt. Contohnya aku ada kereta proton so takan la aku nak minta Ya Allah swt permudahkan rezeki ku agar aku dapat beli proton sama sebijik seperti yang aku ada sekarang? No. Sudah tentula tidak. Kita minta apa yang kita tiada. 
Jadi di malaysia rakyat tidak hidup dalam suasana aman dan sejahtera. UMNO tahu. Sebab tue umno berdoa begitu. Dan itupun satu perbuatan yang bagus kerana akhirnya umno mula belajar terima hakikat. Pintu dibuka seluas-luasnya kepada umno kalau mereka ingin berubah ke arah kebaikan. 
Jangan risau, biarpun doa itu akan mengkaramkan umno dan bn, kami akan paut tangan2 umno dan bn untuk tidak karam bersama parti umno. Kami tak benci individu oke. Kami pun tak benci parti. Kami benci sikap je. Harap umno faham le. Anyway, thanks ek, akhirnya sudi juga korang berdoa meminta kesejahteraan walaupun selama ini korang asyik berkata malaysia neh aman jek. Ini satu usaha yang aku puji. Syabas kepada UMNO.  

MB Pahang: Kenyataan 'potong telinga' hanya kiasan.



Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob hari ini menjelaskan bahawa beliau hanya berkias ketika menyatakan kesediaannya untuk memotong telinganya jika BN tewas di kawasan Bentong.

"Anda tahu kiasan? Dalam bahasa Inggeris kita ada pengucapan kiasan. Kita ada perumpamaan, kita ada metafora, kita ada hiperbola...

"Jadi apabila saya kata 'potong telinga saya', itu bermakna (Pakatan) tidak akan menang. Itu menunjukkan tahap keyakinan.

"Ia bukannya jika kami (tewas) mereka (Pakatan) boleh ambil pisau dan potong telinga saya secara harfiah.

"Bukan, ini adalah pengucapan kiasan – bahasa perumpamaan supaya orang-orang ini belajar bahasa Inggeris," katanya kepada pemberita di hari terakhir Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini

U-turn?

Kiasan english?

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Aku  peduli hapa ko punya kiasan. Yang aku tahu lawan tetap lawan sampai ke bentong kami tawan sebab kami mahukan telinga ko oke?

Bukti video dah ada. Bukti berita pun dah ada. Dah kalau ko yakin sangat bentong bn boleh menang dipersilakanlah. Cabaran ko kita orang sahut jek. Kita orang tak rugi apa kalau kalah sebab dah biasa tapi kalau menang kita orang dapat telinga ko. 

Kalau ko menang telinga ko selamat kalau ko kalah telinga dan diri ko tak selamat. Siap cabar LGE lagi. Lepas tue cakap kiasan. Tue yang tak boleh blah tue.

kah kah kah

Hari neh denan buat uturn. Tapi kami penyokong2 bukan bn tidak akan peduli dengan ko punya uturn. Yang kita orang peduli ialah ;

Can't win. Very2 big confident. If dap win in bentong, you cut my ears and i jump into pahang river, dap can't win.. can't win. LGE also can come and he will lose.

Bukti disini.

Berani cakap berani tanggung. Belum bertanding dah goyang. Kata confident sangat. So nak goyang apa? Rileks sudah la. Kata yakin menang. Baru sehari dah kecut. Aku ingatkan super confident la sangat. Rupanya2 reti cuak arh member.

kah kah kah

Apa pun sorry, kita orang dah sahut cabaran terbuka anda. Jumpa di bentong, siapkan diri dengan bius oke. Kami datang nak potong jek.

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Penyokong UMNO mohon UMNO tukar nama.

UMNO dah tak relevant. Nama UMNO dah membusuk. Sebab tue la kena tukar. Sekarang asal sebut nama UMNO dorang akan terbayang ;

1. FITNAH

2. LUCAH

3. SEKS

4. SAMSENG

5. KAKI BALING CAT MERAH

6. SUKA KACAU MAJLIS ORANG

7. ANTI BUKAN MELAYU

8. SUKA KUTUK2 DAN TAK HORMATKAN AGAMA ORANG LAIN.

9. PERSENDAKAN HUDUD

10. SUKA GUNAKAN AGENSI KERAJAAN UNTUK SEBARKAN PERKARA2 TIDAK BENAR.

11. DIPENUHI OLEH ORANG2 YANG BODOH DAN TAMAK HALOBA.

12. KAKI PROJEK WALAUPUN TAKDE KELAYAKKAN YANG SETARAFNYA. 

Dan banyak2 perkara lagi. Aku nak tulis seme. Tapi ada dekat sejuta. Gila kaw. Mana aku larat nak tulis. Kalau aku larat nak tulis pun mana korang larat nak baca. Cukuplah 12 je. Yang lain2 tue aku percaya masing2 kita dah tahu dah.. 

kah kah kah

Dan nama yang dicadangkan oleh perwakilan umno yang berhujah menggunakan banner semata2 ialah ;

UNNO.


Persidangan sendiri, banner sendiri, pun boleh salah eja nama parti sendiri? Parah la weh. Parah.

kah kah kah

Sabar ek geng2 umno. Kita hidup takley seriyus sentiasa. Kita orang tengah gelak2 korang yang tersalah eja nama parti korang. Korang pun happy2 sudah la. Nanti kalau ada pr tersalah eja nama parti dorang.. korang pun gelak2 sudah la. Takyah susah payah buat posting penafian. Malu aihhh.. pasal troll pun amek berat.

kah kah kah

Sumber : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=473088272734617&set=at.330334227010023.79883.330299927013453.100001301176721&type=1&relevant_count=1&ref=nf

Video Adnan Yaakob potong telinga, terjun sungai. [Simpan Bukti]

Kalau lepas neh adnan nak nafikan ke nak cakap berita tue berlebih-lebihan ke apa ke jangan la. Kita orang dah amek seriyus dengan cabaran terbuka itu oke. Kita orang akan pastikan biar sekalipun pr kalah seme kerusi, kerusi di bentong kita orang tetap akan menangkan. By hook or by crook.


 


Adnan kata PRU-13 adalah penanda aras kepada isu LYNAS di pahang. Maksudnya jika pada PRU ini di kuantan [walaupun dah memang pr menang] dan benton pr menang, maka isu lynas tue memang confirm la.. confirm rakyat tolak. Jika bn memang maka tiada isu lagi la. Maksudnya LYNAS tue cuma propaganda pr nak raih kuasa je la. Itu maksud khusus adnan yaakob.

Dia bagi gambaran bahawa kemenangan bn di kuantan khususnya adalah bukti rakyat tak heran satusen pun isu LYNAS. PR dan DAP jek lebih2 dalam isu tersebut. 

Sebab tue adnan buat cabaran terbuka. Jika dap [pr] boleh menang di bentong dia cakap potong telinga dia dan bersedia terjun sungai pahang. Dia cakap pada minit ke 1:28..

Can't win. Very2 big confident. If dap win in bentong, you cut my ears and i jump into pahang river, dap can't win.. can't win. LGE also can come and he will lose. 

Maksudnya kat sini bukan dia yang nak potong telinga dia kalau bn kalah di bentong. Sebaliknya dia nak KITA potong telinga dia kalau BN kalah di BENTONG.

Jadi geng, siap2 asah segala benda tajam. Kita akan gunakan selepas pru. Adnan tak boleh lari der. Tak boleh. Kita akan bersedia untuk potong telinga dia. Bentong mesti kita tawan dan telinga adnan mesti kita tuntut. Jommmmmmmmmmm..