Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Bumbung Astaka runtuh di Terengganu.

Runtuh runtuh runtuh runtuh dan runtuh..

Sekali lagi berlaku runtuhan di terengganu. Sebab tue kekadang ada orang gelarkan terengganu darul runtuh. Namun gelaran itu menyakitkan ahti orang terengganu. So jangan diamalkan pula.

Negeri Terengganu Darul Iman menutup tirai 2012 dengan insiden bumbung pentas astaka di Taman Bandar Chukai, Kemaman runtuh pada 30 Disember lalu.

Kejadian ‘runtuh’ seolah-olah badi bagi negeri ini selepas kejadian bumbung utama Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin (SSMZA) di Kompleks Sukan Gong Badak, Kuala Terengganu runtuh pada 2 Jun 2009.

Tinjauan Harakahdaily mendapati sengkuap (awning) di pentas astaka berkenaan runtuh menyembah bumi dipercayai strukturnya yang lemah serta reput sekitar jam 2.30 petang.

Pengarah Majlis Tindakan Dun (MTD) Chukai, Hanafiah Mat menggesa agar siasatan perlu dibuat secara telus bagi memastikan punca sebenar sebahagian bumbung astaka itu runtuh.

Ini kerana, katanya kejadian runtuh, roboh dan tumbang banyak berlaku di negeri ini seolah-olah membenarkan jolokan gelaran ‘Terengganu Darul Runtuh’ yang memalukan.-HD-

Gambar berkaitan :


Dulu penyokong BN kata berikan mandat kepada BN. Mereka akan bawakan pembangunan kepada terengganu. PAS tak mampu bahkan gagal. Owh oke. Sekarang bukan pembangunan jek korang dapat, siap bangunan runtuh sekali korang dapat. Pakej beb pakej. Hehe.

Jangan salah faham plak. Kami tak tolak pembangunan oke. Tetapi apa lah erti pembangunan kalau di balik pembangunan itu terselitnya rasuah dan penyelewengan? Last2 runtuh juga. Buat rugi duit je la weh.

Bagi aku setakat suruh siasat2 neh oke la takde masalah tetapi sampai bila? Siasatan bumbung stadium tue pun sampai sekarang tak dihukum pesalah sebenar ini kan pula setakat bumbung astaka? Pergi mati la weh dorang kata. 

Cara nak settle masalah neh senang je, vote PR dan kita humbankan tangan2 yang menyeleweng yang telah menyebabkan pelbagai bangunan di terengganu runtuh, biarkan mereka dihukum sesuai dengan perbuatan mereka. Selagi bn pegang selagi itu cita2 ko boleh pergi mampos. So apa lagi? Undi la PR. Hehe.

#kl112 jangan lupa oke. Bai. 
8 Affordable Beach Destinations For A Relaxing Getaway