Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Kenapa peserta #kl112 bersolat dengan arah kiblat yang berbeza?

Sekarang neh orang2 UMNO dok sibuk sebarkan satu isu yang mana orang2 yang bersolat di stadium merdeka semalam mempunyai kiblat yang berbeza2 meskipun mereka solat di satu kawasan yang sama.



Cakap BODOH kang marah tapi memang BODOH pun. Ko dah nampak dorang bersolat berbeza kiblat napa ko tak pergi betulkan? Ko kan zoom seme keadaan di situ? Kita orang yang berada atas padang hanya alert dengan beberapa yang berhampiran kita saja. Bukan kita nak alert orang satu padang.

Apatah lagi kita tahu hoiiiiiiiiiiiiiiiiiii sapa nak solat oiiiiiiiiiiiiiiiiiiii? Kat sini ada sorang nak jadi imam oiiiiiiiiiiiii. Mari la kita satukan imam oiiiiiiiiii. Kalau tak nanti umno cakap kita sesat oiiiiiiiiiiiiiii.

BODOH ke kau?

Mana dorang tahu kat depan2 dorang tue orang nak bersolat gak. Ko ingat mata dorang boleh tembus orang yang lalu lalang depan dorang then automatik bleh nampak hah kumpulan yang depan depan depan depan depan depan depan tue dah siap2 nak solat tue, jom2 panggil depa mai sini. 

Ataupun kumpulan belakang belakang belakang belakang aku nak solat. Jom panggil depa mai sini plak. 

Sekali lagi, BODOH ke kau?

Ahh mungkin BODOH la. Sebab duduk di kerusi VIP aje kan? Heh.

Taktahu bukan buat tatau.

Hah kiblat dia salah, jom betul.

Hah kiblat dia tak betul tue, jom tegur.

PUI.

Nampak pun tidak macam mana nak betulkan?

Yang aku heran, puak2 neh dah nampak. Apsal tak tegur? Lepas tue depa dok mainkan isu 3 kiblat berbeza tanpa NYATAKAN mana satu kiblat yang betul?

Faham tak kenapa?

Kerana mereka juga mungkin tidak tahu yang mana satu kiblat yang betul. Jadi antara orang yang bersolat dengan tersalah kiblat dengan orang yang langsung tatau kiblat yang mana satu mana lebih baik disini? 

*** Harus di ingat antara syarat sah solat ialah arah kiblat yang betul. 

Kalau aku jadi blogger umno baik aku pergi jumpa hishamuddin rais dan laporkan hal kiblat tue. Politik tetap politik, tetapi jangan kerana politik aku sanggup memilih jalan untuk membalon orang yang bersolat tersalah kiblat berbanding memikirkan kita seme adalah bersaudara. 

Alangkah bagusnya kalau aku nampak dan aku inform kepada AJK HKR mengenai arah kiblat yang betul supaya seme orang alert.

Tetapi kenapa bloggers umno tak buat macam tue?

Kenapa dorang tak pilih cara itu?

Itu kerana politik mengatasi islam. Bagi mereka itu isu untuk balon orang2 yang mungkin tanpa sengaja tersalah kiblat. Takde niat pun. Mereka mungkin dah tanya orang2 sekeliling dan orang2 cakap kiblat disitu sekian2 ke.. mana nak tahu. 

Ataupun boleh jadi mereka follow apa yang handphone mereka nyatakan? Kan zaman sekarang kat handphone ada penunjuk arah kiblat? Kena guna internet tak silap aku.

Memang dalam tue ada surau untuk muslimah [untuk muslimin aku tak pasti plak] tetapi apakah kita yakin mereka seme tahu dalam tue ada surau? Ataupun boleh jadi mereka ingat dalam surau dalam stadium tue packed so mereka fikir lebih baik solat disini sahaja?

Ko tahu bloggers umno? Ko pun tatau sebab ko hanya duduk di kerusi VIP dan zoom sana zoom sini untuk cari salah orang pasal islam tetapi salah ko sendiri? Hanya Allah swt je yang tahu kan?

kah kah kah

Apa pun wahai bloggers umno, bagitau aku mana satu arah kiblat yang betul? Boleh? Memang la boleh lepas berpeluh cari jawapan kan?

kah kah kah 
Does this video mean that we're racist? Wait, look closer…