Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Harga Sayur Pun Naik Kerana Minyak Naik..

Ayam mahal = boikot ayam katanya.
Daging mahal = jangan makan daging.
Ikan mahal = jangan makan ikan.

Tak boleh makan ayam + daging + ikan = gizi dah jadi tak seimbang. Ganti telur untuk dapatkan protein. Tapi telur pun MAHAL NAK MAMPOS gak sekarang neh.

Gred C sepapan cecah rm10.00 dah.

Sejak2 minyak naik, harga barang makan serba serbi naik. Taktau nak cakap apa. Yang terkini sayur pula. Harga sayur dilaporkan semakin mahal berikutan dengan pengumuman kerajaan yang menaikkan harga minyak baru2 ini.

Lihat ;


Menteri kata cuaca faktor utama yang mempengaruhi harga sayur-sayuran di pasaran tempatan. Betul ke? Bukan hanya tahun neh aje hujan kot. Tiap2 tahun memang ada hujan nya di Malaysia neh. Tapi patern kenaikan harga barang makanan pula ;

1. Asal musim perayaan jek tetiba semua barang makanan di naikkan harga.

2. Asal minyak naik tetiba semua harga barang meningkat..

Kenapa pula?

Menteri cuba menyangkal dakwaan harga sayur semakin mahal disebabkan peningkatan harga minyak. Sebaliknya berkata cuaca punca utama. Tapi aku memang tak percaya dengan kata2 menteri Malaysia. Ko bagi jawapan syok sendiri je la kau.

Kalau betul hujan faktor utama apsal pula setiap kali hujan tak pula sayur naik harga?

Hehe. 

Apa pun kita raikan aje la kenaikan semua barang di Malaysia neh. Mereka naik secara berjemaah pula tue. Tambang bas ekspress pun telah dinaikkan 10%. Bermula sebagai caj tambahan kini bertukar menjadi tambang tetap. Maksudnya caj tambahan pada musim perayaan telah bertukar nama menjadi tambang bas.

Dan akhir tahun ini SPAD akan memberikan jawapan samada pengusaha BAS EKSPRESS boleh menaikkan tambang sehingga 30% ataupun sebaliknya. Pun begitu, kerajaan dah luluskan 10% kenaikan dari 30% yang dipohon oleh mereka.

Nasib la sapa2 yang naik bas tu. Extra duit. Sapa yang suka makan sayur pula, extra duit untuk beli sayur. Semua neh ketetapan dan ketentuan Allah. UFB yang ajar.

KAH KAH KAH
Mahu Cuba Dapatkan IPHONE 6 DGN HARGA 418?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...