Untuk pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.
Showing posts with label zulkifli nordin. Show all posts
Showing posts with label zulkifli nordin. Show all posts

Punca Sebenar Kenapa Zulkifli Nordin Menjadi Calon BN Tersebar.

Adoi.

Ramai orang UMNO bengkek dan paneh ahti dengan pencalonan Zulkilfi Nordin kat Shah Alam. Sampai nak boikot apa bagai seme cukup.

Antara komen yang menyatakan betapa menyampahnya mereka dengan keputusan Najib mencalonkan Zulkifli Nordin kat Shah Alam mewakili kerusi BN.




Hish.

Itu baru satu komen. Komen2 yang ada kat sini pun lebih kurang juga.



Hehe.

Kalau orang2 UMNO nak tahu, inila punca utama kenapa Zulkifli Nordin tercalon semula. Pandai tak dia nyanyi? Lainkali korang nyanyi dulu macam neh la. Barulah tercalon oke.

KAH KAH KAH

 


Sebenarnya penyokong umno juga punya perasan. Dorang bukan ahti batu. Dah namanya manusia kan. Mestilah ada emosi. Cuma kadangkala dorang terpaksa akur dengan keputusan yang dibuat oleh akar umbi. Bagi dorang melawan itu namanya tidak bersyukur. Di sinila kesilapan dan kebodohan mereka bermula.

Kita, tidak akan diperbodohkan jika kita sendiri tidak rela diperbodohkan. Itu hanya akan berlaku bila kita biarkan orang pijak kepala kita.

Jangan samakan situasi kita dengan situasi Nabi SAW. Yang sampai orang baling batu pun Baginda bersabar. Ia adalah kerana Nabi SAW sedang berdakwah. Pemimpin umat islam. Kita pula sedang menolak pemimpin zalim. Situasi yang berbeza, memerlukan kaedah penyelesaian yang berbeza juga. Baru la masalah dapat diselesaikan sehingga ke dasarnya. 


Kita tak boleh bersabar dengan pemimpin yang zalim. Kita bahkan tak perlu bersabar dengan pemimpin yang zalim. Yang bersabar itu bukan bermaksud dia bersyukur ataupun taat tetapi BODOH. 

Sedangkan umat islam di zaman khalifah berperang untuk melebarkan islam dan membebaskan manusia dari kezaliman pemerintah, apatah lagi kita? Yang sekadar perlu pangkah je untuk memilih pemimpin yang berjiwa rakyat, susah ka? Kena angkat senjata ka? Well sesetengah kes mungkin perlu kalau ia babitkan samseng umno. 

Hehe.

Untuk kita mengharap pemimpin kita seperti Nabi, itu mustahil.

Untuk kita mengharap pemimpin kita seperti keempat2 khalifah agung, itu mimpi.

Tetapi paling jauh kita boleh pergi, yang dalam lingkungan kemampuan kita ialah menolak pemimpin yang terang2an zalimnya. Kat sini kes nya ialah BN. Walaupun ia tidak static selamanya begitu. Cuma, ketika ini, jawapan nya ialah BN. So tolak la BN. 

Dah alang2 sakit ahti menyampah boikot apa seme cukup, berikan undi anda kepada PR. Jangan sia2kan rajuk anda dengan tidak mengundi. Aku setuju BN perlu di ajar. Ajarlah mereka dengan cara membuang undi kepada PR. Oke?

KAH KAH KAH

Penjelasan Kenapa PKR Serang Ceramah Zulkifli Nordin Dan TIBAI.


Umno sedang sebarkan satu video. Mereka kata bahawa penyokong2 PKR buat kacau di ceramah mesra BN. Rakaman memang jelas menunjukkan kekacauan itu wujud. Berlaku. Sesuatu yang aku rasa kita tak patut buat. 

Ya, kita boleh jelaskan alasan2 kita untuk mewajarkan tindakan2 kita tetapi cara ini kurang dipersetujui sebab akan menimbulkan perbalahan. Patut buat lepas habis ceramah. Rakam bukti depa gunakan ruang sekolah. Sebarkan penipuan dan sikap double standard mereka. Ini lebih baik. Jangan tak pasal2 orang cop pkr pun suka serang ceramah orang.

Raikan penipuan mereka dengan membongkar kesalahan mereka, bukan menyerang ceramah mereka. Apa pun ini penjelasan yang diberikan oleh mereka2 yang terlibat.

Pada malam ceramah dijadualkan itu telah timbul kekecohan berikutan bantahan dari penduduk setempat yang mempertikaikan kenapa ceramah politik dibenarkan diadakan di dalam kawasan Sekolah?

Anggota polis yang berada ditempat kejadian pula mengatakan mereka hanya diarahkan untuk mengawal hadirin dan menjaga keselamatan yang berada di dalam Dewan sahaja oleh itu kekecohan yang dicetuskan oleh penyokong Pakatan hendaklah di kawal oleh Pakatan sendiri..

Sedangkan selama ini pemimpin-pemimpin kerajaan UMNO/BN sendiri sering menegaskan agar jangan menggunakan Sekolah sebagai medan untuk berpolitik.

Bukan gentar dengan fitnah yang disebarkan oleh Zul Nordin dan Zahid Mat Arip tetapi menurut seorang penduduk, benci dengan sikap double standard kerajaan UMNO/BN..

Jika mereka itu dibenarkan menggunakan Dewan Sekolah sebagai pentas untuk berpolitik, kebenaran yang sama juga seharusnya diberikan kepada pihak Pakatan Rakyat. 

Video dan gambar rakaman boleh rujuk ASD. Disini.

Apa pun next time jangan kita buat lagi perkara2 ini. Yelah kita marah depa gunakan ruang sekolah. Tetapi lebih baik kita jangan gunakan cara ini. Ia tak sihat untuk imej kita yang selalu menjadi mangsa kekacauan. Oke bai.

PANAS !!! Zulkifli Nordin mengamuk pasal EURO 2012 !

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Ini lawak nak mampos. Gila babeng punya kelakar. Woitttt.. kalau taktau diam lagi baik arh woittt.. korang baca sendiri apa yang si zulkifli nordin tulis kat twitter dia beb. 


Spain ke jerman? Tengok bola ke tidak? Ke main cakap jek sebab nak balon pr jek? Bila masa tah larh penyokong2 pr menyalahkan najib tah. Orang perli dan sindir pun tak faham2. Tah hapa2 tah. 

Marah nazi kang baru ko tahu. 

kah kah kah

Ameno : Adoiiiiii takde modal dah ke apa..

Zulkifli Nordin dah tahu sapa pecah lubang isu skandal Azmin Ali.

Dia cakap dia dah tahu.

Hero melayu islamik dah mula mai tunjuk muka. Jeng jeng jeng.. 


Hei, aku dah tahu siapa dalang penyebaran gambar skandal azmin ali..


Ini semua kerja orang dalam PKR lah.. sapa lagi. 


Semua neh disebabkan perebutan kuasa dalam pkr itu sendiri.. orang tue nak meraih perhatian anwar ibrahim..


Tunggu, sampai masa nanti saya akan dedahkan siapa yang rakamkan video tersebut. 


Selain itu ada beberapa lagi video yang membabitkan pemimpin pembangkang yang lain. Pelakonnya memang tak disangka.

kah kah kah

Seme benda dia tahu.. takde ke dia taktau..?

kah kah kah

Ameno : Interframe mesti mao...

Ribuan hadir ceramah Ibrahim Ali dan Zulkifli Nordin

Berikut di bawah ialah gambar-gambar ceramah hebat ibrahim ali dan zulkifli nordin yang dibanjiri oleh ribuan.......................................


Gambar di petik dari sini
















Korang nak aku komen apa hah? Korang ada mata kan? Ada akal kan? Fikirlah sendiri. 

Kah Kah Kah

Nama dataran pun letak nama sendiri? Menyampah aku beb. 

Ameno : hahaha.. ramainyaaaaa...

Hot : Hannah Yeoh Cauvinist dan racist!!!

Salam 2 all.

Teman tertarik dengan kontroversi baru yang dicetuskan oleh kaum biaDAP baru-baru ini berkaitan isu status "bangsa anak" didalam Sijil Kelahiran. Lapuran yang jelas bersikap provokasi ini disiarkan oleh media portal pro-Anwar MalaysiaKini (dilampir dibawah).

Ceritanya ADUN biaDAP Hannah Yeoh baru-baru ini beranak hasil perkahwinan dengan seorang suami India bernama Ramachandran Muniandy. Beliau cuba mendaftarkan anak perempuannya yang dinamakan Shay Adora Ram sebagai kategori keturunan "bangsa Malaysia" kerana mendakwa anaknya keturunan Cina bukan India pun bukan! Tapi campuran benih kopi susu Cina-India.

Hannah bukan tak tahu tidak ada bangsa bernama bangsa Malaysia. Malaysia adalah nama sebuah negara yang dahulunya dikenali sebagai Tanah Melayu. Sebarang rujukan kepada rakyat sesebuah negara disebut "warganegara", bukannya bangsa. Adakah Hannah mahu anaknya dilabel sebagai bangsa keturunan "Anak Tanah Melayu?"

Dan Malaysia terdiri daripada gabungan etnik besar bangsa Melayu-Cina-India-Iban-Dayak-Kadazan dan banyak lagi. Jadi kalau Hannah nak main wayang kata anaknya "anak Malaysia" juga tidak boleh - kerana tidak cukup syarat. Campuran benih India dan Cina sahaja tidak cukup untuk melayakkan anaknya dipanggil "anak Malaysia". Kalau betul mahukan anaknya dilabel dengan label "anak Malaysia", maka Hannah perlu dapatkan benih semua bangsa yang ada dalam Malaysia, dan setelah disahkan campuran DNA semua bangsa itu, barulah boleh dipertimbangkan samada layak atau tidak anak Hannah dilabel "anak Malaysia". Atau lebih canggih lagi, teman boleh cadangkan kepada Parlimen anak campuran benih semua kaum dan bangsa ini dilabel sebagai keturunan "Anak 1-Malaysia"!!!

Kalau setakat campuran benih "Cina-India", bolehlah Hannah memohon untuk melabelkan anaknya sebagai "anak Cindia". Itupun kalau mahu. Mungkin boleh minta wakil rakyat biaDAP yang ada untuk usulkan dalam Parlimen untuk label baru "Cindia" tersebut.

Satu persoalan besar yang timbul daripada keengganan Hannah meletakkan label keturunan anaknya itu ialah adakah Hannah ini sendiri bersikap cauvinis, prejudis dan rasis: sebab kalau mengikut amalan pendaftaran anak negara ini anak tersebut wajar mengikut keturunan bapanya - iaitu Tamil, atau India. Adakah Hannah tidak mahu anaknya dikenali sebagai keturunan Tamil atau India? Kalau ini benar, maka sikap Hannah Yeoh ini sudah pasti memberi persepsi yang sangat rasis dan cauvinis!!! Apatah lagi didalam amalan masyarakat Cina, nama keluarga sang isteri akan hilang sebaik sahaja berkahwin. Bukankah ini juga satu bentuk diskrimanasi?

Teman tengok ini tidak lain selain tindakan mencabar dan provokasi oleh kaum biaDAP ini. Masa kakitangan wakil rakyat biaDAP bernama Teoh Beng Hock ditemui mati terterap di SPRM, maka riuh kata dia telah membuntingkan teman wanitanya sebelum kahwin. Dalam bahasa orang Melayu - anak haram. Bukan main kaum biaDAP menuntut anak haram itu didaftarkan atas nama Teoh Beng Hock. Ini sekaligus memberi gambaran seolah-olah kaum biaDAP ini menggalakkan hubungan seks sebelum perkahwinan. Padanlah dema tak kisah bila ada kutu "mengunyit" China-doll sampai naik muntah si amoi dikerjakannya!

Tak tahulah teman mungkin dibawah konsep "negara kebajikan", semua ni halal lah kot yop. Sejak-sejak "negara Islam" dah jadi arwah ni, macam-macam boleh yop! Silap-silap Karpal Singh boleh jadi tukang patwa Negara Kebajikan nanti yop!!!

Dan teman cabar kaum biaDAP ni, kalau sampai anak sendiri campuran Cina-India pun dia tak mahu mengaku sebagai Cina + India, macam tu tutup saja semua sekolah aliran Cina atau Tamil. Pasal kalau ikut logik wakil rakyat biaDAP ni, semua sekolah patut dinamakan sekolah Malaysia, atau lebih tepat lagi Sekolah Kebangsaan Malaysia, sekolah bagi semua bangsa di Malaysia. Kalau macam tu, eloklah kita tukar semua sekolah aliran Cina dan Tamil kepada "Sekolah Kebangsaan 1-Malaysia"!! Okay ke ke tu kaum biaDAP?

Adios amigos. Grasias senorita!

Wallahua'lam & wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
06 Rejab 1432
08 Jun 2011

*Gambar ini sekadar hiasan sahaja dan tiada kena mengena dengan sesiapa pun samada kaum Anwarinas atau Anwariyun, ianya sekadar gambar seekor beruk sedang nak tidoq sebagai penghias artikel!

Kat atas neh ialah artikel bangang dari blog bangang zulkifli nordin. Korang boleh fikir tak keadaan otak dia sekarang macam mana? Aku suspect dia neh dah takde otak dah.. pasal tue cara bercakap pun macam tak berakal..

Apa masalahnya pun dengan anak malaysia? Anak malaysia merujuk kepada anak2 yang lahir di malaysia. So kita namakan bangsa malaysia supaya kita sedar bahawa kita semua adalah bersaudara di bawah satu negara. Ini juga adalah salah satu bentuk perpaduan. Aku taknampak tindakan hannah neh salah atau silap kat mana2. Dia cuma nak menyemarakan rasa cintakan malaysia dan dalam masa yang sama kurangkan jurang racism dikalangan rakyat malaysia..

Sebenarnya isu racist neh dah menguris ramai rakyat malaysia. Tak payah pandang jauh, tanya aje diri kita masing2. Adakah kita berkawan dengan orang2 cina dan india? Adakah kita rasa seronok mempermainkan isu racist untuk menyakitkan ahti kawan2 kita? Tidak kan? Silap2 anak zulkifli nordin berkahwin dengan bangsa cina yang dia paling benci sekali.. hahahah.. Allah swt maha besar.. zulkifli nordin akan terima balasan gak nanti.

Ameno : aku bangsa malaysia beb.. hahahah

Zulkifli nordin : Rampas kedudukan islam wujud!


Pendedahan neh dibuat oleh zulkifli nordin 110%. Heh. Bila aku baca dan teliti kan ayat2 dia kat atas tak ubah macam dia buat statement politik, bukan statement atas wujud dasar kesedaran dia sebagai orang islam.

Point dia kat atas neh ialah ;

1. Dia cakap gerakan untuk merampas kedudukan islam sebagai agama rasmi di malaysia wujud.

Fine. Apa nama gerakan tue? Why not ko dedahkan kepada public?

2. Gerakan neh wujud sejak setahun yang lalu. Mereka bergerak secara senyap untuk hakis islam di malaysia.

Okey fine, bila ko tahu dan kenapa baru ko dedahkan sekarang? Seline pula dengan isu kristian neh. Pandai ko pilih timing. Heh. Dan2 gerakan tue ditubuhkan sejak setahun yang lalu. Apsal tak cakap je pada 8 mac 2008? Senang sket aku nak blame pr dalam isu neh. Hehehe..

3. Zul cakap perjuangan gerakan tue sama macam tuntutan pihak pembangkang kepada IFC.

Kah kah kah. Cakap pembangkang tue baik2 sikit woit. Bila masa pula PEMBANGKANG yang menuntut haramjadah merepek punya tuntutan tue? Hoii yang aku tahu cuma ahli dap je kecoh2 pasal tue. PKR dan PAS takde kena mengena pun. Malahan mca dan mic pun ada memekik isu tue apa. Tapi dorang [dap, mca, mic] tak terlibat secara langsung [jika secara diam2 aku tak sure] tuntutan2 merepek tue.  Itupun isu nya diperbesar2kan. Bagi mencari amarah org islam dan bukan islam. Kah kah kah. Dan2 pembangkang ada kaitan pula dengan tuntutan tak munasabah pada IFC neh pula. Kah kah kah.. Adoiii zul2 ko neh memang mulut suka fitnah.

4. Zul cakap gerakan tersebut menuntut budak umur 18 tahun haruslah dibiarkan bebas / tidak beragama sehingga mereka memilih untuk beragama kelak. 

Memang perkara neh wujud. Tapi bukan kisah tahun lepas. Neh bertahun2 punya kisah. Dan ia wujud akibat kelemahan sistem pentadbiran dan undang2 di malaysia which is yang pegang kedua2 perkara tersebut sejak dulu lagi ialah bn dan umno. Kah kah kah. Apahal lak PR yang di blame kan secara tiba2 neh? Bangang punya zul!

5. Zul cakap gerakan neh juga menuntut agar persatuan agama diwujudkan di sekolah2 rendah dan menengah.

Aku rasa zul neh biol kot. Sejak aku sekolah dari kecik lagi persatuan budda, persatuan kristian, persatuan agama islam dah memang wujud di sekolah2. Haitt. anak dia tak pergi sekolah ka apa? Kalau sekolah agama tue memang lah takde persatuan2 macam neh. Tapi bagi aku yang bersekolah di sekolah majoriti cina persatuan2 neh dah mmg wujud. Dah lama dah. Dah berzaman. Hehehe..

6. Zul cakap ada ahli parlimen yang memperjuangkan tuntutan gerakan tersebut.

Bagus. Aku pun nak tahu sapa. Dedahkan lah nama ahli parlimen tue. Berani kerana benar takut kerana salah kan zul kan? Itulah yang dia selalu laung2kan di belog dia. Kah kah kah..

Ameno : Menakut2kan org islam + melayu = budaya umno. period!

Entry berapi : Zulkifli nordin sasau.

Mula-mula aku nak korang lihat dua petikan printscreen kat bawah neh dulu  ;



Dah baca? Kalau tak faham meh aku elobrate sket.

1. Kat atas neh sebahagian dari artikel zul nordin yang aku petik dari blog dia. Kalau nak baca yang penuh korang leh klik sini.

2. Apa yang aku perasan ialah zul nordin mengungkap ayat-ayat yang macam aku tandakan di atas. Maksud aku, boleh ke kita mengambarkan diri sebagai Allah swt dan menjawab macam tue?

3. Aku taktahu benda neh. So harap yang arif boleh ulas lanjut. 

4. Adakah kita boleh teka/agak apa yang Allah swt bakal jawab kat kita di akhirat kelak? Lebih kurang beginilah persoalan yang bermain di minda aku.

Kat bawah neh aku nak bidas hujah zulkifli nordin.

16 SEPT BUKTI ANWAR PEMBOHONG.

1. 16 sept adalah sejarah. Kami pr menerima kekalahan itu. Dan dsai pun dah minta maaf berhubung insiden itu.

SAIFUL TELAH DILIWAT

2. Saiful pergi haji dengan nenek dia. Bukan dengan mak dia. Dan fakta2 mahkamah menunjukkan saiful tidak diliwat.

ENGGAN SERAH DNA

3. Tiada kewujudan sperma dalam dubur saiful. Yang ada cuma dna. Harap zulkifli nordin faham fakta sebelum ulas membabi buta. DNA anwar ibrahim boleh diperolehi daripada kes siasatan liwat I dan barang2 yang anwar ibrahim pegang ketika dia dipenjarakan sehari tahun lepas. Jadi tiada keperluan untuk fresh dna.

KENAPA ANWAR PERASAN DIA TERLIBAT DALAM SKANDAL VIDEO SEKS PADAHAL TAK SEBUT NAMA DIA PUN.

4.Alasan kenapa anwar buat sidang media menafikan dia lelaki dalam video seks itu mudah. Wartawan berita alternatif [yg telah tonton video terbabit] yang menyampaikan berita tersebut kepada pkr. Sebab itu anwar buat pc untuk menafikan ia. RCI akan dibentuk untuk mengesahkan dakwaan anwar dan jam omega akan diserahkan kepada pihak berkuasa jika diminta.

PAS DAN DAP HIPOKRIT.

5. Mat sabu yang mengelarkan anwar ibrahim aljuburi dah minta maaf secara terbuka dan tertutup kepada anwar. Jadi gelaran itu tidak patut digunakan dan dikaitkan lagi dengan pas. Karpal singh tidak bongkarkan liwat dsai II ketika dalam mahkamah. Dia cuma bongkarkan siasatan polis terhadap kes dsai. Kena faham dua perbezaan ini. 

1. Membongkarkan kes liwat ataupun 

2. Membongkarkan pihak yang sedang menyiasat kes liwat. 

Karpal singh melakukan yang no dua. Bukan yang pertama. Dia tahu pihak polis dan kerajaan siasat anwar. Jadi dia tanya ketelusan pihak polis ketika itu terhadap dsai kerana ketika itu dsai berada dalam kerajaan. Tidak hairan kalau karpal singh membela anwar ibrahim sekarang sbb dia tahu dsai mangsa fitnah.

Tidak pelik kalau karpal singh dan dap anti islam. Tapi pelik kalau umno anti islam. Harap zulkifli nordin faham perkara itu.

RAMAI AHLI2 PKR KELUAR TINGGALKAN PRK DAN MASUK UMNO.

6. Tiada alasan yang jelas kenapa kebanyakkan mereka angkat kaki keluar dari pkr. Mungkin juga umno bercita2 nak hancurkan pkr sama seperti mereka hancurkan semangat 46. Pkr ialah parti serpihan umno. Mungkin umno berdendam sangat dengan pkr. Sebab itulah satu persatu keluar pkr dan masuk umno.

Kaitan anwar ibrahim dengan amerika dan yahudi bukanlah kaitan yang luar biasa kerana anwar ibrahim mengakui secara terang2an bahawa dia berhubungan dengan mereka atas pelbagai urusan. Namun apa yang menghairankan ialah kaitan umno dengan apco. Kerana umno kelihatan benci yahudi tapi dalam masa yang sama berkerjasama dengan yahudi.

Kalau lah mereka mahu menerima penjelasan dan jawapan demi jawapan maka perkara ini tidak perlu di ulang2 tulis. Saje aku tulis kat sini. Senang. Bila geng2 umno meroyan tanya soklan2 macam zul katak, aku copy paste. Senang. Dorang kan robot. Tanya soklan sama je tiap2 hari. Heh.

Ameno : Nanti dia tak mengaku itu blog dia pula.. kah kah kah siot je ko..

Terkini : Zulkifli nordin sah dapat gelaran datuk!!

Aku dah tahu kenapa zulkifli nordin asyik muncul dalam buletin utama di tv3 beberapa hari ini. Jawapan nya ada di bawah ;


Siapalah yang suggest ke sultan pahang untuk berikan gelaran "datuk" kepada dia? Menteri besar pahang ke? Perdana menteri kita yang dari pahang tue ke? Entah. Lue fikir sendiri. Apa pun artikel ini bukan menghina sultan ya. So jangan nak salah faham sesuka hati. 

Dia kalau ikut rekod, mana ada jasa pun. Lainlah m.nasir dan ramli ms. Mereka dah lama berkecimpung dalam bidang masing2, dah bertahun2. Memang nampak ada juga kelayakkan nya.. yang si zul neh? Entah.. lue fikir sendiri larh!!  Heh

Ameno : Katak pun dapat datuk. Hebat!

Hot! Zulkifli Nordin termalu bila dah kantoi!

Heh. Kesian aku dengan yb neh. Aku dah guna segala kesopanan dan kesantunan untuk ajak dia masuk kbsb untuk berdebat bagi mempertahankan hujah dia atas dua perkara ;

1. Berhujah bagi membuktikan sang pelaku seks adalah 110% "dia" seperti yang dia sebutkan dalam berita malam tadi, baca sini dan sini

DAN 

2. Berhujah membuktikan bahawa kepimpinan ulama pas meminta dsai serahkan dna ataupun kepimpinan ulama pas akan mempertimbangkan semula kerjasama dengan pkr dan anwar ibrahim.

Fitnah berat tue. Satu dia tuduh orang berzina. Satu dia tuduh pemimpin tertinggi pas atas sesuatu perkara yang mereka tak pernah buat. Dan di bawah ini adalah hasil perbualan aku dengan dia. Aku fikir bila dia tuduh dsai asyik belit situ belit sana mestilah dia bukan kaki pembelit. Tapi rupanya tuduhan dia tue jatuh ke atas dirinya sendiri. Cukup tak sangka. Inilah yb yang ada di antara korang pernah undi. Heh






Aku sebenarnya bukan apa, aku cuma nak berbincang dengan yb neh secara berdepan dan berterus terang je tapi dah nasib badan le yb neh asyik mengelak je.. dia yang takmo berdiskusi dengan anak-anak muda zaman sekarang.. payahlah macam neh ada kemudahan teknologi tapi dia taknak gunakan untuk menyelami isi ahti rakyat macam mana? Lepas tue nak suruh kita percaya cakap dia? 

Apa pun terima kasih la yb sebab menunjukkan sikap sendiri.. ha ha ha.. lawak siottt..


Ameno : Perasan tak dia tak menafikan pun yang dia fitnah dsai dan pas dalam ayat di atas tue? Heh.

Terkini : Zulkifli Nordin sahkan pelaku video skandal seks!


Baca atas. Benda neh aku petik dari utusan. Bukan dari blog zn [shortform zulkifli nordin harap maklum]. Kalau korang perhatikan blog dia, dia ada teori yang lain. Teori dia semalam ialah ;

1. PKR sendiri yang buat video palsu terbabit.

2. Tujuan nak tutup isu dna.

3. Raih simpati pengundi di sarawak.

tetapi tuduhan dia agak sedikit pincang sebab ketidaklogikkan dari segi timeline. Fikir ke dalam sket. Video tue bertarikh pada 21 february. So, macam mana dsai dan geng2 pkr tahu bahawa isu dna ini akan hangat pada bulan march? Katakanlah isu dna tidak akan wujud, so bagaimanakah video terbabit? 

Dan macam mana pakatan rakyat tahu bahawa dun sarawak akan dibubarkan sedangkan kelulusan untuk membubarkan dun terletak pada kerajaan. Mereka malahan tidak akan mengumumkan kepada pakatan rakyat agar pr boleh membuat persiapan sekalipun.

Kalau bulan tiga dun negeri sarawak tidak di bubarkan lalu bagaimana kedudukan video tersebut?

Perlu di ingatkan satu perkara hishamudin dalam kenyataan bersama media semalam memberitahu bahawa dia baru tahu kewujudan video pada pagi semalam sedangkan umum seperti kita semua hanya tahu menjelang tengahari dan dsai pula hanya tahu selepas zohor. Itupun setelah dimaklumlah oleh beberapa individu yang telah menonton video terbabit.

So macam mana hishamuddin boleh mendahului kita semua? Adakah datuk t telah berjumpa dengan hishammudin untuk melaporkan hal ini tetapi hishammudin menolak? Dan kenapa hishamuddin berulang-ulang kali menegaskan bahawa pdrm tidak terlibat dalam rakaman aksi seks pemimpin kanan pembangkang sedang ketika perkara itu sedang hangat diperkatakan, tiada sesiapapun pada ketika itu membuka mulut dan menyalahkan polis. Ya ada yang menuduh bn, tetapi menuduh bn bukan bererti menuduh pdrm.

Namun, jika di tanya pandangan peribadi aku, buat masa sekarang lebih baik kita jangan tuduh sesiapa pun. Kita jangan tuduh bn sebab belum ada bukti ianya ada kaitan dengan bn. Tak dapat dinafikan ramai di kalangan kita mengesyaki bn, tetapi sayangnya kita belum ada bukti dan hujah kuat yang boleh menunjukkan direct linking kes ini dengan bn dan wajarlah kita memilih untuk bersikap rasional.

Berbalik kepada isu zn, kalau semalam teori nya berbeza tetapi hari ini dia sendiri yakin bahawa individu dalam video terbabit adalah dsai. Ini pelik. Bukan sekadar yakin malahan memberikan jaminan lagi. Apa yang mengubah pemikiran dia? Teringin juga nak tahu. Dia tidak mengiyakan atau menafikan dia telah menonton video terbabit. Ini juga pelik. 

Apa salahnya cakap terus terang? Kalau dah tengok, cakap je lhar dah tengok. Kalau belum tengok cakap je lhar belum tengok. Harus di ingat dalam kenyataan di atas tiada "nama" pemimpin pembangkang yang di rekodkan. Cuma apa yang dapat kita kenalpasti ialah pemimpin tersebut terbukti orang islam. 

Dan kenapa utusan sehingga hari ini masih tidak menulis nama dsai sebagai individu yang di syaki adalah watak dalam video skandal seks? Ini menimbulkan tanda tanya. Apa yang mereka cuba buat kali ini? 


Ameno : Tanda tanya makin besar..